Regulile pe care trebuie sa le respecti daca vrei sa slabesti dupa varsta de 40 ani

Pe masura ce inaintam in varsta, este mai dificil sa controlam greutatea, cu atat mai mult daca se renunta si la miscare. Totusi, care sunt regulile pe care trebuie sa le respectam daca ne-am propus sa dam jos kilogramele in plus dupa varsta de 40 de ani? Ce putem face?

Respecta aceste reguli pentru a scapa de kilogramele in plus dupa varsta de 40 de ani:

30 de minute de miscare – zilnic

Daca vrei sa slabesti mai multe kilograme intr-o perioada mai scurta de timp, puteti opta pentru o dieta mai restricta (dar aveti grija sa nu va puneti sanatatea in pericol) si sa faceti mai mult sport. Exercitiile cu greutati, de exemplu, va ajuta sa cresteti sau sa va pastrati masa musculara, in timp ce exercitii fizice moderate te ajuta sa arzi calorii bune si sa slabesti mai usor.

Daca nu ai posibilitatea de a merge la sala, este recomandat sa faci orice tip de miscare, pentru macar 30 de minute, in fiecare zi: gimnastica, plimbari, alergari usoare, mers pe bicicleta.

Stabileste-ti un program de mese

O alta schimbare fundamentala pe care o poti face pentru a slabi este sa mananci mai putin si mai des, de 5-6 ori pe zi, lasand suficient timp intre mese. Serveste un mic dejun usor si sanatos acasa, un iaurt degresat la prima gustare sau un mar golden sau 50 g de oleaginoase, un pranz sanatos (carne cu salata / ciorba / supa crema), o a doua gustare cu 30-50 g seminte sau un fruct si o cina foarte, foarte usoara.

Portiile mai mici, servite la distante scurte-medii de timp, la ore fixe, iti ofera o mai mare senzatie de satietate.

Tine dieta si monitorizeaza-ti greutatea

In cazul in care ai vrea sa te menti la un anumit numar de kilograme, acorda atentie micilor cresteri in greutate. Monitorizeaza-ti constant greutate (cantareste-te saptamanal / la doua saptamani / lunar) si ia masuri de in data ce observi ca numarul de kilograme creste. Renunta la dulciuri, produse fainoase si procesate, bauturi carbogazoase, limiteaza consumul de alcool, mancarurile fast-food si mezelurile.

Alege o dieta care ti se potriveste, bogata in legume si fructe proaspete, cereale integrale, semine, nuci, alune, migdale, peste si carne slaba, lactate si branzeturi de calitate, cu continut redus de grasimi.

De asemenea, proteinele si produsele lactate sunt nesare pentru mentinerea sanatatii oaselor.

Odihneste-te suficient

Un somn bun, de 7-8 ore pe noapte, poate preveni acumularea kilogramele in plus. In timp ce te odihnesti, se regleaza nivelurile hormonilor responsabili pentru senzatia de foame (grelina si leptina), astfel ca vei avea mai rar pofta de alimente dulci sau bogate in grasimi, si nu vei mai manca atat de mult la o singura masa. De asemenea, in timpul somnului, metabolismul si mecanismele de procesare a zaharurilor sunt accelerate.

Lasă-ne un comentariu!