Obiceiuri care te protejeaza de cancer. Lygia Alexandrescu: Nu consuma alimente cu trei ore inainte de culcare

Consumul de alimente integrale, limitarea proteinelor si a alcoolului, cresterea sensibilitatii la insulina, activitatea fizica sunt interventii minore asupra modului de viata care pot intari imunitatea organismului astfel incat sa reziste cancerului, afirma Lygia Alexandrescu, presedinte al Societatii Romane de Educatie Nutritionala.

Potrivit acesteia, alimentele consumate pentru a preveni cancerul trebuie sa fie integrale, cat mai apropiate de felul in care le ofera natura, evitandu-se cat mai mult aportul de produse alimentare procesate si zahar, in special fructoza procesata.

Intr-o declaratie pentru Agerpres, Alexandrescu avertizeaza ca toate formele de zaharuri sunt periculoase pentru sanatate si consumul lor favorizeaza aparitia cancerului, fructoza fiind, in opinia sa, o glucida nociva care trebuie evitata cat de mult posibil.

“Trei ore inainte de culcare este perioada in care nu se vor consuma alimente. Exista evidente (…) care arata ca prin hranirea cu nutrienti a organismului, respectiv a mitocondriei celulare la ore la care acestea nu au nevoie de energie, se transfera un numar mare de electroni generatori de radicali liberi, creandu-se astfel un atac agresiv al acestor specii reactive foarte nocive asupra membranei celulare si implicit asupra nucleului ADN”, arata nutritionistul.

De asemenea, limitarea proteinelor este o alta strategie de lupta impotriva cancerului. Lygia Alexandrescu recomanda 1g proteina/kg corp ca aport maxim de proteine care ar trebui ingerate in 24 de ore. Si vitamina D are un rol esential, fiind, potrivit specialistului, unul dintre cei mai redutabili luptatori impotriva cancerului.

“Se pare ca Vitamina D este capabila sa intre in celula canceroasa si sa induca procesul de apoptoza, moartea celulei bolnave. Acesta este motivul pentru care persoanele care sufera de aceasta maladie trebuie sa si mentine nivelul vitaminei de crescut, intre 70 – 100 ng / ml”, afirma specialistul.

In ceea ce priveste cresterea sensibilitatii la insulina, reglarea echilibrului hormonilor satietatii si ai foamei, leptina/grelina, scaderea parametrilor sindromului metabolic prin cresterea sensibilitatii la insulina, reducerea markerilor inflamatiei, toate acestea se pot obtine prin post intermitent, sustine Lygia Alexandrescu.

Insulina este hormonul-cheie care ajuta la pastrarea al energiei provenita din alimente.

“Ea creste cand mancam. Tot cand mancam, glicogenul se regenereaza, iar cand este privat de alimente, organismul isi foloseste depozitele de glicogen hepatic si muscular, insa dupa maximum 12 ore, in absenta ingerarii altor alimente, aceste depozite se consuma si organismul trece la consumarea progresiva a tesutului adipos existent in organism. Astfel corpul incepe sa arda grasimi si apare scaderea in greutate, factor de protectie impotriva aparitiei cancerului”, spune Alexandrescu.

Miscarea zilnica scade si ea riscul de cancer prin mentinerea unui nivel scazut al insulinei si prin inducerea apoptozei celulelor bolnave.

Potrivit Lygiei Alexandrescu, si curcuminul, ingredientul activ din turmeric poate fi un ingredient important in lupta cu inflamatia generatoare de celule tumorale.

“Limitarea sau excluderea alcoolului, evitarea stationarii in camp electromagnetic sau expunerea la Bisfenol A (rezultat din incalzirea alimentelor in recipienti de plastic) sunt alte cateva interventii care pot preveni modificarile celulare. Prepararea carnii direct pe flacara generata de carbuni este corelata cu aparitia celulelor tumorale, din cauza acrilamidei, substanta extrem de toxica. Pe scurt, alimentatia, miscarea, hidratarea, odihna joaca (…) un rol important in strategia unui individ care a decis sa ramana cat mai mult sanatos si sa previna, atat cat ii sta in putinta atacul radicalilor liberi, inflamatia si alti factori care duc la aparitia celulelor canceroase”, explica presedintele Societatii Romane de Educatie Nutritionala.

Ea sustine ca esentiale in lupta cu cancerul sunt: limitarea aportului de grasimi, zahar si sodiu; consumarea moderata a suplimentelor de minerale, vitamine si antioxidanti in mod regulat; consumarea fructelor si legumelor in forma cat mai proaspata si a cerealelor intr-o forma integrala – aceste alimente contin antioxidanti, enzime si fibre alimentare care ajuta la scaderea nivelului colesterolului sanguin si mentin sanatatea colonului; alegerea pestelui ca o sursa de proteine de natura superioara – pestele contine acizi grasi esentiali omega 3, substante cu mare putere antioxidanta si anti-inflamatorie; hidratarea corespunzatoare a organismului cu 30 ml de apa/kg corp/zi; apa este esentiala pentru sanatatea la nivelul pielii, musculaturii, circulatiei sanguine.

De asemenea, importante sunt si evitarea fluctuatiilor de greutate corporala, alegerea zarzavaturilor bogate in clorofila in detrimentul legumelor radacinoase, optarea pentru consumul de fructe proaspete sau sucuri de fructe proaspat stoarse cu toata pulpa fibroasa, in locul sucurilor ambalate, care sunt bogate in zahar sau indulcitori artificiali /aditivi alimentari.

“Cancerul reprezinta o problema majora de sanatate publica pe plan mondial si de aceea pe 4 februarie, de Ziua Mondiala de Lupta impotriva Cancerului se ofera oportunitatea de a aduce aceasta patologie in atentia publicului, pentru a constientiza faptul ca exista eforturi continue si preocupari in intreaga lume, in sensul prevenirii, depistarii precoce si a tratarii acestuia. Statisticile sunt dure. 9,6 milioane de persoane dispar anual rapuse de cancer. Cancerul este a doua boala din lume este cauzatoare de deces. 70% din decese se petrec in tarile slab si mediu dezvoltate. 3,7 milioane de vieti ar putea fi salvate prin programe de evaluare si screening. Costul economic total al luptei cu cancerul este estimat la peste 1 trilion de dolari”, a mai spus Lygia Alexandrescu.

Lasă-ne un comentariu!