Mineralul esential pentru echilibrul psihic si fizic. Cum stii ca iti lipseste

In ultima vreme ai stari de oboseala, tulburari de somn, atacuri de panica si esti extrem de irascibila? Acestea sunt posibile simptome ale lipsei de magneziu din organism. Stilul de viata alert, regimul alimentar din ce in ce mai nesanatos, stresul de zi cu zi sunt principalii consumatori de magneziu din organism.

Magneziul este unul dintre cele mai importante minerale din organism, acesta ajutand la mentinerea unei stari de bine fizice cat si psihice. In plus, magneziul este responsabil de producerea de energie, de relaxarea musculaturii.

Mai mult, magneziu contribuie la reglarea metabolismului si previne diabetul zaharat. Principala problema a celor care se confrunta cu aceasta lipsa de magneziu este diagnosticul corect si corectarea lui, fiindca acest deficit nu apare in analizele de sange, potrivit doctorulzilei.ro.

De ce apare deficitul de magneziu:

De regula, deficitul de magneziu apare la persoanele care nu consuma suficiente fructe si legume. Inclusiv excesul de calciu din organism poate duce la carente de magneziu. Concret, deficienta de magneziu este rezultatul mai multor factori care absorb acest mineral sau reduc absorbtia lui in organism. Totodata, anumite afectiuni precum pancreatita, sau anumite probleme cardiace, afectiunile tubului digestiv pot duce la scaderea magneziului din organism. In cazul femeilor, menstruatia este sinonima cu pierderea magneziului. Insa poate ca principala cauza a deficitului de magneziu este alimentatia necorespunzatoare alaturi de un nivel crescut de stres.

Principalele simptome:

  • Dureri de cap,
  • Dureri de stomac,
  • Crampe musculare,
  • Dureri cu localizare in piept,
  • Constipatie,
  • Hipertensiune,
  • Anxietate, atacuri de panica, agresivitate,
  • Depresie,
  • Insomnie,
  • Tulburari de comportament,
  • Oboseala cronica,
  • Dificultati de memorie dar si de concentrare,
  • ADHD,
  • Pierderea poftei de mancare si scaderea in greutate,
  • Dureri localizate la nivelul maxilarului,
  • Amortirea mainilor si a picioarelor, prezenta furnicaturilor,
  • Pacientul devine pesimist.

Principalele semne ale unui deficit sever de magneziu sunt:

  • Sete continua, persistenta,
  • Urinari dese,
  • Anumite rani sau vanatai care se vindeca foarte greu,
  • Scaderea accentuata in greutate,
  • Oboseala persistenta, neobisnuita si neexplicabila,
  • Infectii urinare si vaginale dese.

Efectele deficitului de magneziu

Atac de cord

Deficitul de magneziu este o problema care trebuie tratata cu maxima seriozitate. Organismul poate fi grav afectat de lipsa magneziului. Mai exact, aceasta problema poate duce la atacul de cord in cazul pacientilor care sunt diagnosticati deja cu afectiuni cardiovasculare.

Astm

De asemenea, aceasta lipsa este asociata inclusiv cu astmul.

Pietre la rinichi

Lipsa magneziului poate conduce in timp si la aparitia pietrelor la rinichi. Simptome precum dureri abdominale si migrenele sunt accentuate daca se suprapun unei lipse de magneziu.

Diabet zaharat

Mai mult deficitul de magneziu este direct asociat cu aparitia diabetului zaharat si a crizelor de hipocalcemie.

Apa, sursa buna de magneziu

Medicii spun ca un adult are nevoie de 300 – 420 mg de magneziu pe zi pentru a-si mentine echilibrul psihic si fizic. Conform datelor statistice, 3 adulti din 4 au un aport insuficient de magneziu in raport cu doza zilnica necesara.

Surse importante de magneziu sunt cerealele integrale, nucile, soia, avocado, cacaoa, fasolea, mazarea, legumele verzi, porumbul. Inclusiv apa este o sursa buna de magneziu. Atunci cand dieta este deficitara nu trebui sa uiti ca in farmacii sunt o multime de suplimente care te pot ajuta sa recuperezi deficitul de magneziu din organism si in felul acesta sa eviti o serie de afectiuni medicale.

Lasă-ne un comentariu!