Iata 5 condimente care distrug bacteriile si protejeaza celulele corpului

Stim cu totii ca ierburile si condimentele, sunt niste antibiotice puternice, daca le adaugati in mod regulat si in doze mici in alimentatia Dumneavoastra. Acestea ne pot intari sistemul imunitar, reduc inflamatia celulelor si mentin un echilibru optim intre bacteriile bune si rele din organismul nostru.

Adaugarea condimentelor in dieta noastra va contribui la cresterea cantitatii de polifenoli, care sunt niste antioxidanti puternici care neutralizeaza radicalii liberi.

Va propunem o lista care include 5 condimente care au un continut ridicat de polifenoli si cateva sfaturi utile despre cum sa va diversificati dieta cu ajutorul acestor condimente.

1.Oregano

Oregano este utilizat des in bucataria italiana, acest condiment este protagonistul sosului pentru pizza si pentru paste. Dar, il puteti adauga in omleta, in supele de legume, in salate sau sa-l presarati peste legumele coapte.

Persoanele care consuma oregano in cantitati mici, rezonabile, vor fi protejati de paraziti si nu vor suferi de diabet. Nu este surprinzator faptul ca oregano era folosit inca din antichitate pentru combaterea infectiilor.

2.Rozmarin

Rozmarinul le ofera un gust bun bucatelor gatite in cuptor, precum carnii si pestelui. Adaugati-l in limonada, in tincturile de ulei de masline si in ceaiul din plante.

Rozmarinul este un tonic foarte bun. Folosit cu regularitate, acesta poate combate stresul, tensiunea nervoasa, slabiciunea.

3. Cimbru

Cimbrul (care nu trebuie confundat cu chimenul), este un alt condiment mediteranean popular. Poate fi folosit la fel ca si oregano.

Adaugati-l in salate, supe, legume, friptura, toate felurile de mancare din oua, paine cu usturoi, sosuri pentru paste etc.

Cercetatorii de la Universitatea din California (Davis), considera ca activitatea antioxidanta a cimbrului este asemanatoare cu cea a vitaminei E.

4.Turmeric

Turmericul se asociaza cel mai frecvent cu bucataria indiana. Pregatiti curry din orice ingrediente pe care le aveti la indemana: legume, carne, peste, oua sau linte si adaugati cate o lingura de turmeric impreuna cu alte condimente pentru curry-uri, cum ar fi chimen, coriandru, ghimbir, usturoi etc. Adaugati turmeric in supe, ragu, pilaf de orez; acesta le va da o culoare galben-stralucitoare.

Conform studiilor recente curcumina contribuie la combaterea cancerului.

5.Salvie

Salvia se combina bine cu legumele prajite, carnea si pestele.

Adaugati putina salvie in sosurile pentru paste, precum si in supe sau ragu. Salvia se combina foarte bine cu cartofii, cu rutabaga si cu nucile.

Salvia este foarte eficienta in cazul racelilor si al durerilor de gat.

Lasă-ne un comentariu!